Omnia Travel, een lokale aanwezigheid met een internationale dimensie
 

We proberen dicht bij onze klanten aanwezig te zijn. Zo kunnen we beter inspelen op specifieke reiswensen en -behoeften. We willen onze klanten ook regelmatig ontmoeten om de band aan te halen en het contact vlotter te laten verlopen. Lokaal zijn we aanwezig in Leuven (hoofdzetel), Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt en Roeselare.
Op internationaal vlak maken we deel uit van Lufthansa City Center(LCC).

LCC is een onafhankelijk, internationaal netwerk van middelgrote zakenreiskantoren, vertegenwoordigd in een 80-tal landen wereldwijd.
Omnia Travel is de Belgische tak van dit netwerk.
(let wel, LCC staat los van de luchtvaartmaatschappij Lufthansa!)

De toevoeging 'Business Plus' in onze naam is een herkenning van onze specialisatie in zakenreizen.

De belangrijkste voordelen van het LCC-lidmaatschap zijn:
  • 24-uren travel helpline buiten de kantooruren EN in noodsituaties.
  • Competitieve tarieven bij diverse leveranciers, over de landsgrenzen heen.
  • Samenwerkingsverbanden met internationale accounts.
  • Uitwisseling van informatie en samenwerking met partner-reiskantoren in een 80-tal landen.

Onze grootste troef ! Gepersonaliseerde dienstverlening aan de
KMO-markt in combinatie met besparingen op uw reisuitgaven.

 
 

Omnia Travel, dienstverlening op maat
 

Bij Omnia Travel hebt u als zakenklant de keuze tussen een 'full service' reisagentschap of dienstverlening via een corporate online booking tool of de combinatie van beiden.
Voor grotere budgetten biedt Omnia Travel een volwaardig Omnia Travel-agentschap binnen uw bedrijf aan. Deze formule biedt diverse voordelen tot een hechtere samenwerking.
Kiest u voor 'full service', dan staat u rechtstreeks in contact, hetzij telefonisch, hetzij via email, met uw vaste business travel consultant.
Via een gebruiksvriendelijke, grafische interface kan u zelf vluchten, hotels, huurwagens en internationale treintickets reserveren. Deze corporate online booking tool geeft u tevens de mogelijkheid om zelf bepaalde reisinformatie op te zoeken en eventueel bijkomende diensten of producten aan te vragen.
 
Omnia Travel, een professionele expertise

TRANSPORT
  1. Luchtvaart
    • Informatie: Omnia Travel werkt met Amadeus (Global Distribution System) dat marktleider is in Europa. Daarnaast doet Omnia Travel beroep op diverse databanken en webapplicaties om de laagst beschikbare tarieven te kunnen aanbieden.
    • Reservatie: Omnia Travel houdt rekening met de voor uw bedrijf opgestelde travel policy.
    • Ticketuitgifte: 'smart ticketing': onze medewerkers gebruiken een aantal creatieve ticketingtechnieken om de beste tarieven te kunnen aanbieden.
       
    In overleg met u bekijken we de diverse mogelijkheden van routedeals, airline deals en corporate incentive programma's.

    Onze internationale aankoopkracht garandeert u bij de meeste luchtvaartmaatschappijen speciale voorwaarden en tarieven.
     
  2. Wagenverhuring
    We bieden onze klanten de mogelijkheid om ter plaatse te betalen of de betaling te regelen via Omnia Travel. 'Smart Car verhuring': we kunnen voordelige tarieven aanbieden bij car brokers waarbij de prijzen alles inclusief zijn! Geen onaangename verrassingen achter zoals extra verzekeringen, taksen e.d.
     
  3. Internationale treintickets
    Omnia Travel biedt een full service aan met een aantal in-house treinspecialisten:
    • Uitgifte van internationale treintickets.
    • Toepassing en opvolging van corporate programma's: Corporaterail.be, Green Points, The Card,...
    • Tickets bij vertrek.
    • Ticketless reizen, e-tickets, home prints.
    • Tickets aan groepstarieven mogelijk.
HOTELACCOMMODATIE
  • Competitieven corporate hotel rates via Lufthansa City Center.
  • Hotelreservaties in overeenstemming met de richtlijnen van de reispolitiek van uw bedrijf.
  • 'Smart Hotel reservaties': we kunnen voordelige tarieven aanbieden bij hotel brokers en lokale agenten waarbij de prijzen alles inclusief zijn (kamer, ontbijt en alle taksen).
BIJKOMENDE DIENSTEN
  • Luchthaventransfers: in binnen- en buitenland.
  • Visumaanvragen: Omnia Travel zorgt voor een snelle en correcte afhandeling bij de ambassades in Brussel. We werken hiervoor samen met een gespecialiseerde partner.
  • 24-uren Travel Helpline: na kantooruren EN in noodsituaties kan u beroep doen op professionele business travel consultants van Lufthansa City Center. Zij kunnen bestaande reservaties aanpassen en nieuwe reservaties maken indien nodig.
  • Management Information Systems: wij kunnen op uw vraag voor periodieke rapportering zorgen zodat u een duidelijk overzicht krijgt van uw uitgaven. Op deze manier kan u uw budget onder controle houden en/of kostenbesparend werken.
  • Beheer van de travel policy: Omnia Travel kan u helpen met het opstellen, communiceren en het controleren van de travel policy. Een correct beheer van de travel policy heeft als resultaat dat het reisbudget optimaal wordt beheerd, rekening houdend met de noden van uw bedrijf.
  • Key account management: naast de persoonlijke aanpak van onze travel consultants, zal uw Omnia Travel key account manager u op alle mogelijke manieren bijstaan:
    • Optreden als eerste contact- en aanspreekpunt.
    • De kwaliteit van de dienstverlening controleren en de diensten voortdurend aanpassen aan de wijzigende behoeften van de klant.
    • De statistieken en rapporten samen met de klant overlopen.
    • Bijstand verlenen in onderhandelingen of onderhandelingen voeren met de verschillende leveranciers om zo gunstige voorwaarden en tarieven te bedingen.
    • Zorgen voor een overeenstemming met alle akkoorden tussen de klant en Omnia Travel.
  • Reisverzekeringen.
  • Nieuwsbrieven & travel alerts.